Κορίτσια μου,η 1η μου θεατρική παράσταση για το 2015 ήταν το τέλειο opening της "κουλτουριάκης"χρονιάς καθώς παρακολούθησα με την πάντα εξαιρετική παρέα της τόσο λατρευτής μου φίλης & γνωστής σε όλες σας δημοσιογράφο κα Αφροδίτη Υψηλάντη και την so sweet and kind κόρη της Θέμιδα-μα τι ονοματάρες έχει αυτό το σόι επιτέλους-στο θέατρο Ορφέας-πρώην Χαντζηχρήστου-την θεατρική παράσταση με πρωταγωνίστρια την Βάνα Μπάρμπα,"Σινιόρα Μαλένα".Και ήταν μοναδική!Οι περισσότερες απο εσάς θα έχετε σίγουρα παρακολουθήσει την τόσο επιτυχημένη κινηματογραφική μεταφορά της Μαλένα που όταν το 2000 βγήκε στους κινηματογράφους με πρωταγωνίστρια την τότε ελάχιστα γνωστή Monica Bellucci σημείωσε πρωτοφανή επιτυχία και καθιέρωσε αμέσως την ιταλίδα σταρ σε διεθνές επίπεδο. Φέτος, σε παγκόσμια θεατρική πρώτη παρακαλώ, η ιστορία της Μαλένα μεταφέρεται
στο θεατρικό σανίδι, σε μια παράσταση εμπνευσμένη από την ομώνυμη
ταινία, με πρωταγωνίστρια την σούπερ σταρ ΒΑΝΑ ΜΠΑΡΜΠΑ, σε θεατρικό κείμενο-σκηνοθεσία Χάρη Βορκά.
Η παράσταση φιλοδοξεί να μεταφέρει ρεαλιστικά όλη την ατμόσφαιρα της
Σικελίας την εποχή του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, αφηγούμενη με έντονη
θεατρικότητα, την δραματική ιστορία της Μαλένα, της γυναίκας που
πλήρωσε με τον πιο σκληρό τρόπο την απαράμιλλη ομορφιά και την ερωτική
υπόστασή της.Απο την αρχή θεώρησα πανέξυπνο(σχεδόν σατανικό)η δική μας,η Ελληνίδα Monica Bellucci όπως τόσα χρόνια την αποκαλούν Βάνα Μπάρμπα θα ενσάρκωνε τον συγκεκριμένο ρόλο και πράγματι,της ταιριάζει μοναδικά μα και τον υποστηρίζει θεαματικά,περισσότερο απο ότι περίμενα θα πρέπει ειλικρινώς να πω!Μετά απο αυτή την τολμηρή και ιδιοφυή επιλογή ρόλου,η Βάνα μπορεί να καθιερωθεί ως μια πολύ άξια ηθοποιός και επιτέλους,ας της αναγνωριστεί αυτό μετά απο τόσες δεκαετίες παρουσίας ενεργής στον χώρο της υποκριτικής,θεάματος αλλά και εσχάτως,πολιτικής!
Την Βάνα Μπάρμπα την έχω συναντήσει πολλές φορές σε τηλεοπτικά πλατό και είναι ακριβώς αυτό που βλέπετε!Χειμαρώδης,εκρηκτική,ντόμπρα,κυκλοθυμική,τα λέει χύμα και δεν φοβάται αντιδράσεις μα κυρίως είναι τόσο γοητευτική,τελικά σαγηνευτική.Αν την παρακολουθήσετε στην συγκεκριμένη παράσταση που φέρνει άψογα εις πέρας έναν πολύ δύσκολο και απόλυτα πρωταγωνιστικό ρόλο,θα καταλάβετε κορίτσια μου και εσείς όχι μόνο το προφανές και πλέον τετριμμένο,οτι ναι,φυσικά και θα είναι πάντα το κορυφαίο sex symbol για την χώρα μας αλλά δεν έχει καμία ελπίδα άντρας να μην...παρανοήσει στο κοίταγμα της.2 τυχαία βλέμματα που ρίχνει προς το τέλος της παράστασης στον τόσο πιστά και αγνά ερωτευμένο 13χρονο Ρενάτο που ζεί σιωπηλά το μεγάλο του πάθος για την Μαλένα-όπως και όλο το χωριό στο οποίο βρέθηκε ουσιαστικά τυχαία εν μέσω πολέμου,περιμένοντας τον άντρα της να γυρίσει απο το μέτωπο και μαθαίνοντας σύντομα πως έγινε χήρα-ήταν αρκετά για να την...ερωτευτούμε και εμείς.Σαγήνη σε όλο της μεγαλείο,θηλυκότητα,άλλο πράγμα να σας το πω απλά και λαικά!Το story φαντάζομαι το ξέρετε γενικώς όπως και τις σκληρές καταστάσεις που ζεί η πρωταγωνίστρια μας,την αδικία και τον κοινωνικό ρατσισμό επειδή έκανε το έγκλημα να γεννηθεί πεντάμορφη,αλλά και το ανατρεπτικό έργο του τέλους που για μένα απλώς υπογραμμίζει την υποκρισία της κάθε τελικά κοινωνίας,όσα χρόνια πριν ή μετά και αν ανατρέξουμε και αντίστοιχα,μαντέψουμε.Ο γυναικείος φθόνος που αγγίζει την εμμονή και ξεπερνά κάποια στιγμή τον κανιβαλισμό πραγματικά προκαλεί ενώ η σκηνή που η Μαλένα λαβαίνει το μοιραίο τηλεγράφημα για τον χαμό του συζύγου της είναι σπαρακτική.Το οτι θα με έκανε η Βάνα Μπάρμπα να ανατριχιάσω και να συγκινηθώ,θα έχω να το λέω.Ναι,είναι ανάμεσα σε όλα τα άλλα ΚΑΙ καλη ηθοποιός.Τελικά η Βάνα Μπάρμπα μπορεί να είναι εξαιρετική σε οτιδήποτε και αν θελήσει...αρκεί να το θελήσει.Δεν έχω ακούσει και λίγα για την αφοσίωση της ως μητέρα-άσχετο αλλά μάλλον το πιο σημαντικό.
Τρύπωσα και στα καμαρίνια και εισπέπραξα το πολύ ήρεμο και χαρούμενο κλίμα μεταξύ των ηθοποιών και συγκεκριμένα των τόσο ταλαντούχων κοριτσιών που ενώ είναι προσωπικά τόσο ευγενικές και γλυκές,στην παράσταση μεταμορφώνονται στις πολύ ζηλιάρες και μοχθηρές γειτόνισσες της Μαλένα που σκιαγμένες για τους άντρες τους την κουτσομπολεύουν απροκάλυπτα,την διαβάλουν,την πληγώνουν γιατί αυτή η μοιραία γυναίκα είναι όλο συναίσθημα και καλά θαμμένο πόνο,μα κυρίως μεγάλη αξιοπρέπεια-τονίζεται αυτό στην τελευταία σκηνή-και άσχετα με τα όσα αναγκάστηκε να κάνει για να επιβιώσει στον πόλεμο και την απομονώση που την είχαν βάλει με την συμπεροφορά της τους την αλύπητη,η Μαλένα δεν δημιουργεί κανένα συναίσθημα αντιπάθειας αλλά ούτε και οίκτου στον θεατή,για μένα μόνο θαυμασμό.Και προβληματισμό.
Επανέρχομαι στα φιλόξενα κορίτσια μας λοιπόν που-μου επιτρέπετε να βάλω σε ***** label το όνομα της Φιλίνης Παναγιωτοπούλου που και σε αυτή την παράσταση-είχαν προηγηθεί οι "Άρχοντες των Δαχτυλιδιών"στις αρχές της σεζόν & προηγούμενο μου άρθρο-ξεχώρισε με την τόσο ζωντανή της ερμηνευτική παρουσία,την ενέργεια στην σκηνή αλλά και την κωμική φλέβα που στα σίγουρα διαθέτει-ήταν όλα τους χαρισματικά!Συνολικά,δεκαέξι ταλαντούχοι ηθοποιοί που πλαισιώνουν την λαμπερή πρωταγωνίστρια, ενσαρκώνουν το πλήθος που ακολουθεί την ηρωίδα σε κάθε της βήμα, μέσα από κουτσομπολιά, κακεντρέχειες, ζήλια και αίσθημα ανικανοποίητου, συνθέτοντας έτσι όλο το δραματικό κλίμα μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία.
Ένα επιτελείο εκλεκτών Ελλήνων και Ιταλών συντελεστών, που επιστρατεύτηκαν ειδικά για την συγκεκριμένη παράσταση, εξασφαλίζουν μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, αντάξια της πολύκροτης κινηματογραφικής εκδοχής.
To θέατρο Ορφέας θα πρέπει να πω οτι είναι πάντα εξαιρετικά καθαρό και προσεγμένο με πολύ άνετα καθίσματα,ευγενέστατο ταμείο και προσωπικό,μετράει πολύ και αυτό!
Yπόθεση.
Σε μια μικρή πόλη της Σικελίας, παραμονές του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, ο Ρενάτο, ένας πιτσιρικάς δεκατριών ετών, ερωτεύεται την Μαλένα, μια πανέμορφη νέα γυναίκα, η οποία προκαλεί τον έντονη θαυμασμό του ανδρικού πληθυσμού ταυτόχρονα την ζήλια και το θανάσιμο μίσος του γυναικείου πληθυσμού. Ο σύζυγος της φεύγει για το μέτωπο, με αποτέλεσμα η Μαλένα να γίνεται έρμαιο στα στόματα και τα κουτσομπολιά των συμπολιτών της, οι οποίοι βγάζουν στην επιφάνεια κάθε ερωτικοσεξουαλικό απωθημένο τους. Σύντομα η Μαλένα μένει χήρα και προσπαθεί να επιβιώσει με κάθε τρόπο, έχοντας ν’ αντιμετωπίσει όλη την εχθρική στάση του κόσμου. Η ομορφιά της ωστόσο θα έχει ένα κόστος αφού πρέπει να συντηρηθεί, μιας και ο πατέρας της την έχει διώξει από το σπίτι. Σταδιακά η γυναίκα αυτή μετατρέπεται σε πόρνη εξυπηρετώντας τους φαντάρους της περιοχής και αργότερα και τους Ναζί, καθώς ο πόλεμος κορυφώνεται. Αυτό θα προκαλέσει την οργή του πλήθους που, με την λήξη του πολέμου, της επιτίθεται ανελέητα. Ο Ρενάτο, ο πιτσιρικάς τον οποίο η φιγούρα της Μαλένα τον έχει στοιχειώσει, παραμένει ο μεγαλύτερος θαυμαστής της και μέσα από τις αναμνήσεις του, αρχίζει, εξελίσσεται και ολοκληρώνεται η ιστορία της μοιραίας Μαλένα…
Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά):
Στάθης Γκάτσης, Γιώργος Καρκάς, Θάνος Καψοράχης, Φρίξος Μανασάκης, Νάντια Μεταξά, Βάσια Μπάντιου, Φιλίνη Παναγιωτοπούλου, Ειρήνη Σπυρίδη, Μαρία Στάβαρη, Σωτήρης Σχίλλος, Βαγγέλης Τσιγαράς, Γιώργος Φράγκος, Δήμητρα Φράντζιου, Ελίνα Χατζή
Συντελεστές:
Θεατρικό κείμενο, σκηνοθεσία: Χάρης Βορκάς
Σκηνικό, κοστούμια: Καίτη Μαλέσκου
Επιμέλεια κίνησης: Mirella Malfitano
Σχεδιασμός φωτισμών: Vittorio Servano
Μουσική επιμέλεια: Giacomo Betti
Video, προβολές: Νάσος Σπυρόπουλος
Ειδικός σύμβουλος: Dario Marchese
Φωτογραφία: Γιώργος Μαρινάκης / Πηνελόπη Κ.
Σχεδιασμός δημιουργικού - Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων: Χρυσομαλίδη Βασιλική.Με τη Βάνα Μπάρμπα στον ρόλο της Μαλένα.
Θέατρο Ορφέας - Κέντρο Αθήνας
Την Βάνα Μπάρμπα την έχω συναντήσει πολλές φορές σε τηλεοπτικά πλατό και είναι ακριβώς αυτό που βλέπετε!Χειμαρώδης,εκρηκτική,ντόμπρα,κυκλοθυμική,τα λέει χύμα και δεν φοβάται αντιδράσεις μα κυρίως είναι τόσο γοητευτική,τελικά σαγηνευτική.Αν την παρακολουθήσετε στην συγκεκριμένη παράσταση που φέρνει άψογα εις πέρας έναν πολύ δύσκολο και απόλυτα πρωταγωνιστικό ρόλο,θα καταλάβετε κορίτσια μου και εσείς όχι μόνο το προφανές και πλέον τετριμμένο,οτι ναι,φυσικά και θα είναι πάντα το κορυφαίο sex symbol για την χώρα μας αλλά δεν έχει καμία ελπίδα άντρας να μην...παρανοήσει στο κοίταγμα της.2 τυχαία βλέμματα που ρίχνει προς το τέλος της παράστασης στον τόσο πιστά και αγνά ερωτευμένο 13χρονο Ρενάτο που ζεί σιωπηλά το μεγάλο του πάθος για την Μαλένα-όπως και όλο το χωριό στο οποίο βρέθηκε ουσιαστικά τυχαία εν μέσω πολέμου,περιμένοντας τον άντρα της να γυρίσει απο το μέτωπο και μαθαίνοντας σύντομα πως έγινε χήρα-ήταν αρκετά για να την...ερωτευτούμε και εμείς.Σαγήνη σε όλο της μεγαλείο,θηλυκότητα,άλλο πράγμα να σας το πω απλά και λαικά!Το story φαντάζομαι το ξέρετε γενικώς όπως και τις σκληρές καταστάσεις που ζεί η πρωταγωνίστρια μας,την αδικία και τον κοινωνικό ρατσισμό επειδή έκανε το έγκλημα να γεννηθεί πεντάμορφη,αλλά και το ανατρεπτικό έργο του τέλους που για μένα απλώς υπογραμμίζει την υποκρισία της κάθε τελικά κοινωνίας,όσα χρόνια πριν ή μετά και αν ανατρέξουμε και αντίστοιχα,μαντέψουμε.Ο γυναικείος φθόνος που αγγίζει την εμμονή και ξεπερνά κάποια στιγμή τον κανιβαλισμό πραγματικά προκαλεί ενώ η σκηνή που η Μαλένα λαβαίνει το μοιραίο τηλεγράφημα για τον χαμό του συζύγου της είναι σπαρακτική.Το οτι θα με έκανε η Βάνα Μπάρμπα να ανατριχιάσω και να συγκινηθώ,θα έχω να το λέω.Ναι,είναι ανάμεσα σε όλα τα άλλα ΚΑΙ καλη ηθοποιός.Τελικά η Βάνα Μπάρμπα μπορεί να είναι εξαιρετική σε οτιδήποτε και αν θελήσει...αρκεί να το θελήσει.Δεν έχω ακούσει και λίγα για την αφοσίωση της ως μητέρα-άσχετο αλλά μάλλον το πιο σημαντικό.
Τρύπωσα και στα καμαρίνια και εισπέπραξα το πολύ ήρεμο και χαρούμενο κλίμα μεταξύ των ηθοποιών και συγκεκριμένα των τόσο ταλαντούχων κοριτσιών που ενώ είναι προσωπικά τόσο ευγενικές και γλυκές,στην παράσταση μεταμορφώνονται στις πολύ ζηλιάρες και μοχθηρές γειτόνισσες της Μαλένα που σκιαγμένες για τους άντρες τους την κουτσομπολεύουν απροκάλυπτα,την διαβάλουν,την πληγώνουν γιατί αυτή η μοιραία γυναίκα είναι όλο συναίσθημα και καλά θαμμένο πόνο,μα κυρίως μεγάλη αξιοπρέπεια-τονίζεται αυτό στην τελευταία σκηνή-και άσχετα με τα όσα αναγκάστηκε να κάνει για να επιβιώσει στον πόλεμο και την απομονώση που την είχαν βάλει με την συμπεροφορά της τους την αλύπητη,η Μαλένα δεν δημιουργεί κανένα συναίσθημα αντιπάθειας αλλά ούτε και οίκτου στον θεατή,για μένα μόνο θαυμασμό.Και προβληματισμό.
Επανέρχομαι στα φιλόξενα κορίτσια μας λοιπόν που-μου επιτρέπετε να βάλω σε ***** label το όνομα της Φιλίνης Παναγιωτοπούλου που και σε αυτή την παράσταση-είχαν προηγηθεί οι "Άρχοντες των Δαχτυλιδιών"στις αρχές της σεζόν & προηγούμενο μου άρθρο-ξεχώρισε με την τόσο ζωντανή της ερμηνευτική παρουσία,την ενέργεια στην σκηνή αλλά και την κωμική φλέβα που στα σίγουρα διαθέτει-ήταν όλα τους χαρισματικά!Συνολικά,δεκαέξι ταλαντούχοι ηθοποιοί που πλαισιώνουν την λαμπερή πρωταγωνίστρια, ενσαρκώνουν το πλήθος που ακολουθεί την ηρωίδα σε κάθε της βήμα, μέσα από κουτσομπολιά, κακεντρέχειες, ζήλια και αίσθημα ανικανοποίητου, συνθέτοντας έτσι όλο το δραματικό κλίμα μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία.
Ένα επιτελείο εκλεκτών Ελλήνων και Ιταλών συντελεστών, που επιστρατεύτηκαν ειδικά για την συγκεκριμένη παράσταση, εξασφαλίζουν μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, αντάξια της πολύκροτης κινηματογραφικής εκδοχής.
To θέατρο Ορφέας θα πρέπει να πω οτι είναι πάντα εξαιρετικά καθαρό και προσεγμένο με πολύ άνετα καθίσματα,ευγενέστατο ταμείο και προσωπικό,μετράει πολύ και αυτό!
Yπόθεση.
Σε μια μικρή πόλη της Σικελίας, παραμονές του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, ο Ρενάτο, ένας πιτσιρικάς δεκατριών ετών, ερωτεύεται την Μαλένα, μια πανέμορφη νέα γυναίκα, η οποία προκαλεί τον έντονη θαυμασμό του ανδρικού πληθυσμού ταυτόχρονα την ζήλια και το θανάσιμο μίσος του γυναικείου πληθυσμού. Ο σύζυγος της φεύγει για το μέτωπο, με αποτέλεσμα η Μαλένα να γίνεται έρμαιο στα στόματα και τα κουτσομπολιά των συμπολιτών της, οι οποίοι βγάζουν στην επιφάνεια κάθε ερωτικοσεξουαλικό απωθημένο τους. Σύντομα η Μαλένα μένει χήρα και προσπαθεί να επιβιώσει με κάθε τρόπο, έχοντας ν’ αντιμετωπίσει όλη την εχθρική στάση του κόσμου. Η ομορφιά της ωστόσο θα έχει ένα κόστος αφού πρέπει να συντηρηθεί, μιας και ο πατέρας της την έχει διώξει από το σπίτι. Σταδιακά η γυναίκα αυτή μετατρέπεται σε πόρνη εξυπηρετώντας τους φαντάρους της περιοχής και αργότερα και τους Ναζί, καθώς ο πόλεμος κορυφώνεται. Αυτό θα προκαλέσει την οργή του πλήθους που, με την λήξη του πολέμου, της επιτίθεται ανελέητα. Ο Ρενάτο, ο πιτσιρικάς τον οποίο η φιγούρα της Μαλένα τον έχει στοιχειώσει, παραμένει ο μεγαλύτερος θαυμαστής της και μέσα από τις αναμνήσεις του, αρχίζει, εξελίσσεται και ολοκληρώνεται η ιστορία της μοιραίας Μαλένα…
Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά):
Στάθης Γκάτσης, Γιώργος Καρκάς, Θάνος Καψοράχης, Φρίξος Μανασάκης, Νάντια Μεταξά, Βάσια Μπάντιου, Φιλίνη Παναγιωτοπούλου, Ειρήνη Σπυρίδη, Μαρία Στάβαρη, Σωτήρης Σχίλλος, Βαγγέλης Τσιγαράς, Γιώργος Φράγκος, Δήμητρα Φράντζιου, Ελίνα Χατζή
Συντελεστές:
Θεατρικό κείμενο, σκηνοθεσία: Χάρης Βορκάς
Σκηνικό, κοστούμια: Καίτη Μαλέσκου
Επιμέλεια κίνησης: Mirella Malfitano
Σχεδιασμός φωτισμών: Vittorio Servano
Μουσική επιμέλεια: Giacomo Betti
Video, προβολές: Νάσος Σπυρόπουλος
Ειδικός σύμβουλος: Dario Marchese
Φωτογραφία: Γιώργος Μαρινάκης / Πηνελόπη Κ.
Σχεδιασμός δημιουργικού - Καλλιτεχνική επιμέλεια εντύπων: Χρυσομαλίδη Βασιλική.Με τη Βάνα Μπάρμπα στον ρόλο της Μαλένα.
Θέατρο Ορφέας - Κέντρο Αθήνας
Διεύθυνση: Πανεπιστημίου 38 Τηλέφωνο: 210 3604618 & 213 0382258
Πέμπτη: 21:00
Παρασκευή: 21:00
Σάββατο: 18:00
Σάββατο: 21:00
Κυριακή: 19:00
Εισιτήρια-
Κανονικό: 20€
Μειωμένο: 15€
Μειωμένο: 15€
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου